Круглий стіл: Нарбут та вплив східноєвропейських графічних дизайнерів у Франції на початку ХХ століття
Часи були непростими ні під час, ні після Першої світової війни. Імперії припинили своє існування, змінилися суспільства. У ці бурхливі часи художники мали унікальні можливості робити унікальні речі. Так було з Георгієм Нарбутом, родом з України, який наприкінці 1917 року повернувся до Києва, щоб створити графічну ідентичність цієї країни, щойно здобула незалежність.
Доля Нарбута відрізняється від долі художників та графічних дизайнерів зі Східної Європи, які покинули рідну країну, щоб оселитися у Франції або подорожувати ще далі, за океан, до США. Як описати цей бурхливий період для їх мистецтва? Революція? Еволюція? Відповідь не така проста, як здається.
Все це та ще багато іншого обговорювалось за круглим столом зі спікерами, які добре знають цю тему:
– Мирослава М. Мудрак, почесний професор історії мистецтв Університету штату Огайо, що спеціалізується на українському та російському авангардному мистецтві 1910-х і 1920-х років, та автор монографії «Нарбут: уявлення Георгія Нарбута про українську ідентичність» (Видавництво Родовід, 2021).
– Мішель Власіков, історик графіки та типографіки, викладач у кількох школах мистецтва та дизайну у Франції та за кордоном, куратор кількох виставок з графіки та автор книг з графічного дизайну, включаючи «Історична графіка у Франції» (MAD, новий перевипуск 2021 р.).